torsdag, oktober 21, 2010

Livat från fjärde våningen

Ovanför mig bor en man. Jag tror han är mellan 15-35. Blond? Eller kanske inte. Han är skånsk, definitivt. Följer nog MFF. Jag vet egentligen ingenting om honom, vi har inte ens setts såvitt jag vet. Jag kallar honom bara "Bom" efter ljudet ifrån hans nyinköpta home entertainment muthafucker system med relativt billiga högtalare som inte ens gör något vettigt ljud och är totalt akustiskt felriktade och oj minsann en fett bas byggd av en flygplansmotor den kan vi rikta MOT GOLVET -- gaahah - och som sätter igång varje kväll precis efter 22.00(!).
De sjunger även karaoke.
Men jag kallar honom inte för bom jag kallar han Fittnyllet. Detta är en svordom som jag inte må ha hittat på själv, men som jag det senaste året strävat efter att "göra folkligt". Ungefär som att Dogge Doggelito var jätteball när jag var 12 år för att bli något att se ner på när jag fyllt 20. Men nu, vid 22 års ålder - kanske någon jag saknar?
Fast det behöver jag inte känna särskilt länge eftersom han alltid är på TV.

Så long story short jag vill att svordomen "fittnylle" ska få samma allmänna acceptans/ignorans som Dogge har. Jag hävdar bestämt att detta inte är en sexistisk svordom, utan snarare en ganska simpel företeelse (jag fick googla för en korrekt stavning av det), som för att citera den store Desmond Dekker eller vänta lite nu. Fan vad värdelöst att få en svordom att bli folkkär, vad ville jag uppnå med det? Äsch, jag stryker det här innan jag publicerar.

I alla fall, för att återgå till storyn:

För nån vecka sen hade Fittnyllet ett liknande fylleslag som han haft varje. jävla. natt. - och kul nog fick han påhälsning av vad jag tror var Securitas, som är vår störningsjour typ. Det är ganska lyhört ner till mig, så pass att jag hör rätt bra vad som sägs. Trots musiken som fortfarande spelar. Ungefär följande konversation utspelar sig:

(F)Fittnyllet: Vafan sluta banka! Ha ha ha.
(S)Securitas: dunk dunk [högljutt mummel].
(PK)Påverkade kompisar: Ha ha ha po-liisen e här?
(F): Ha ha ha.


Ungefär 5 minuter går under högljutt mummel, väktarna släpps in och musiken tystnar (lite). Till skillnad från amfetaminfamiljen där uppe som skränar som pubertala mörtar, så har ena väktaren en något dovare stämma och hörs inte lika bra tyvärr, men vissa grejer snappas upp. Som tur var missade jag inte det bästa:

(S): Okej, vanligtvis är kostnaden för en utryckning 20 000(?). Men ni kan få slippa detta för den här gången på ett vilkor. Om du går går ut, ringer på varenda granne du har stört ikväll och ber om ursäkt för ditt beteende.
(F): Asså (mummel) nej, det tänker jag fan inte göra.

Så jävla klockrent!

Men i alla fall, det här händer typ varje dag här i gangster-Skåne. Det roliga var att efter Securitas stängt igen dörren var det tyst i en väldigt kort stund innan:

(F): Fittnylle rå!

Sjukt kul! För att det är typ min svordom liksom.

Tillägnar den här låten till honom, inte för att jag vill ligga med honom utan för att han borde lära sig att hålla käft och ge lite kärlek istället. Världen skulle bli så mycket trevligare.

Sin With Sebastian - Shut Up (and sleep with me)

2 kommentarer:

  1. Haha, så kul! Men undrar dock varför du tror att han är blond? Bara för att blondin och pucko är synonymer till varandra eller..? ;)

    SvaraRadera
  2. Haha en utryckning kostar inte 20 000 kr kan jag lova :p. Men skön grej att dra :)

    SvaraRadera