söndag, september 12, 2010

Helgen med älgen

Just nu är söta Maria här och hjälper mig ur ensamheten. Igår traskade vi runt Malmö by night och upptäckte balla hus och roliga ställen. Maria luktade och drog i alla träd och kunde namnet på nästan alla vilket alltid är lika fascinerande för mig som kan typ tre blommor på rak arm. Jag kände dock igen ett pilträd (Salix på latin tydligen) vilket var lite otippat.

Smulan pluggar hårt om massa växter på latin.


Det var ett ypperligt tillfälle att ta massa coola bilder men jag är fortfarande lite osäker på de mörka gränderna här och lämnade både plånka och mobil hemma. Min bättre hälft var lika feg hon och poängterade det faktum att det kanske vore bra om nån hade haft med sig mobilen ifall vi skulle blitt rånade. Men det gick bra ändå.

Malmö by day och en sjukt charmig (leg.) tandläkare.

I fredags var vi på IKEA och köpte en säng. Den är 140 centimeter bred och jag har har inte ont i ryggen längre. Nog sagt. På IKEA har de även mat, typ pastaälgar och Delicatobollar vilket jag inte var sen att köpa en jävla massa av, för det är skitgott helt enkelt.

Tänkte att det var tråkigt att ha en bild på en jävla säng, så här är en bild på den vackra utsikten ifrån sängen i fråga.
Mitt skafferi i all sin prakt. Älgarna har gått åt.
Resten av min mat, typ.

Har även vart på Myrorna och försökt fynda möbler. Hittade lite fint skit men orkade inte riktigt släpa hem det. Det blev istället LP-skivor och ett tyskt silverfat, som det brukar bli när man handlar på Myrorna.

Disco från Amerikat och Duranduran! För 20 spänn!

Miniklockan hitta jag på Åhlens. Fatet föreställer små naziungar som dansar i ring med texten: Schön ist die jugend bei frohen zeiten, schön is die jugend, sie kommt nicht mehr! Drum sag' Ich's noch einmal: schön sind die jugendjahr, schön is die jugend, sie kommt nicht mehr!  
Idag ska jag visa upp nån fin park för min vackra landskapsarkitekt och kanske boka en tvättid i min creepy källartvättstuga. Classic söndag typ.

/med kärlek, Olle.

1 kommentar:

  1. Får man "free shots" efter notan om man går till den där creepy tandläkaren? Eller åtminstone gratis brödkorg med olivkräm innan borren...

    Good times, verkar som en bra helg!

    SvaraRadera